Nástroje pre uľahčenie prístupu

MAIL: korna@korna.sk

Vyberte váš jazyk

logo DHZ

Obec Korňa, PSČ 023 21, okres Čadca, Žilinský kraj. Rakúsky samaritáni už po devätnásty krát usporiadali cez adventný víkend výlet do krásneho mesta Kufstein v Tirolsku. Približne 700 sociálne znevýhodnených detí z Rakúska aj skupiny zo štátov Slovenska, Poľska, Bosny a Hercegoviny, Maďarska, Srbska, Lotyška, Litvy, Severného Tyrolska a Rumunska prežilo nezabudnuteľný víkend plný prekvapení.

Akcie sa zúčastnilo aj 20 detí zo Slovenska, za východ Slovenska pod vedením Martina Spišiaka - Asociácia Samaritánov SR a za stredné Slovensko pod vedením Rastislava Faturu - Dobrovoľný Hasičský zbor Korňa.

Mikolauszug 001

A tu už prinášame report našich detí:

Dňa 30.11. 2018 sme vyrazili na podujatie, na ktoré sme sa veľmi tešili. V Žiline pre nás prišiel autobus, s ktorým sme cestovali do Rakúska, Po príchode do Rakúska sme sa ubytovali na hoteli. Hotel sa nám veľmi páčil – napriek tomu, že sme mali spať, tak sme sa do noci rozprávali. Na druhý deň sme skoro ráno vstali, naraňajkovali sme sa a vycestovali sme Mikulášskym vlakom do mesta Kufstein v krásnom Tirolsku, kde nás čakal bohatý program a množstvo aktivít, ručné dielne, športové hry, škriatok. Veľmi sme sa zabavili. Po náročnom dni sme sa ubytovali v tradičnom alpskom penzióne a išli sme spať, spali sme super, nakoľko sme boli unavení. Na ďalší deň sme išli na farmu, kde nás čakalo nádherné vystúpenie koní (skákanie, jazdy zručnosti a kaskadéri), bol to skvelý zážitok. Na obed sme sa premiestnili opäť do Arény hier, kde nás už očakával Mikuláš, na ktorého sme sa veľmi tešili už od rána. Mikuláš nás obdaroval balíčkami a na pamiatku sme sa s ním aj odfotili. Večer sme sa vlakom vrátili späť do Viedne. Znova sme sa ubytovali v hoteli, navečerali a unavení sme išli spať. Na ďalšie ráno nás čakal návrat domov. Naraňajkovali sme sa, pobalili a vycestovali sme domov spoločne s Poľskými deťmi. Tento výlet bol pre nás úžasný a nezabudnuteľný  zážitok. Ďakujeme ASBO, ASSR, DHZ Korňa za to, že nám umožnili zúčastniť sa na tejto skvelej akcii a zároveň sa chceme poďakovať aj našim vedúcim.

Mikolauszug 002

Mikolauszug 003

Mikolauszug 004

Autor: Sárka Bielčiková, Krúžok mladých hasičov

Foto: Rastislav Fatura, DHZ Korňa

Späť

predseda: Miroslav Smažák, tel. 0908 123 737                    veliteľ Rastislav Fatura, tel. 0905 691 967